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1933 geboren in Kansas City, Missouri
Filmographie:
seit 1952 machte Brakhage ueber 150 Filme, darunter 1952 "Flesh of Morning", 16 mm, sw, Ton, 25 min
• 1957 "Window Water Baby" Moving; 16 mm, Farbe, stumm, 12 min
• 1961-64 "Dog Star Man"; 16 mm, Farbe, stumm, Prelude (1961), 25 min Part I (1963), 30 min, Part II (1963), 7 min, Part III (1964), 11 min und Part IV (1964), 5 min
• 1961-65 "Art of Vision", erweiterte Fassung von "Dog Star Man", 244 min
• "Scenes from Under Childhood" 16 mm, Farbe, Section I (1968), Ton, 25 min. Section II (1969), stumm, 40 min
• 1971 "The Act of Seeing With One's Own Eyes", 16 mm, Farbe, 32 min
• 1971-73 "Sexual meditations", 16 mm, 23 min
• 1987 "Faustfilm", 43 min
• 1989-90 "Babylon Series 1-3"
• 1989-90 "Vision in Medititation 1-4"
"Brakhage made "Moth Light" without a camera. He just pasted mothwings and flowers on a clear strip of film and ran it through the printing machine." (Jonas Mekas)
"Brakhage machte "Moth Light" ohne Kamera. Er klebte nur Mottenfluegel und Blueten auf einen klaren Filmstreifen und schickte ihn durch die Kopiermaschine."
(Jonas Mekas)
"Murder Psalm" is Brakhage's first and so far only analysis with found material. A conversation out of different kinds of images taken from the most varied genres and categories - from unicoloured, entirely abstract frames and disintegrated, hardly visible television images to scenes of a fifties movie and fragments of animation films. Many takes are alienated, appearing as negative, in manipulated colours, destructed image surfaces, overexposure and the like. Suddenly there are realistic, almost overfocused images, but kept so short they are barely perceived. Only by the repetition, continuation or relation to other passages do they become comprehendable.
"Murder Psalm" ist Brakhages erste, bislang einzige Auseinandersetzung mit gefundenem Material, ein Gespraech aus Bildsorten der unterschiedlichsten Genres und Kategorien - vom uni getoenten, gaenzlich abstrakten Farbkader ueber zerfallene, kaum mehr sichtbare Fernsehbilder bis zur Spielfilmszene aus den fuenfziger Jahren oder Bruchstuecken aus einem Animationsfilm. Viele Aufnahmen sind verfremdet, erscheinen im Negativ, in manipulierter Farbe, zerstoerter Bildoberflaeche, Ueberbelichtung und dergleichen.
Dazwischen sitzen ploetzlich klare, fast ueberscharf realistische Bilder, die aber oft so kurz gehalten sind, dass sie kaum aufgefasst werden koennen. Erst in ihrer Wiederholung oder Fortsetzung oder Verwandtschaft zu anderen Passagen werden sie begreiflich.
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